Звіт завідувача дошкільного навчального закладу (дитячий садок) спеціального типу № 7 “Зірочка” Черкаської міської ради за 2018-2019 н.р. Мацнєвої Інни Василівни
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005р. № 55 “Про затвердження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів” та наказу управління освіти від 03.11.2006р. №574 “Про затвердження Положення про порядок звітування керівника дошкільного навчального закладу перед колективом,батьками та громадськістю”, запроваджено звіт керівника, метою якого є забезпечення прозорості, відкритості, демократичності управління дошкільним навчальним закладом.
Основним завданням закладу є соціалізація дитини з особливими освітніми потребами в суспільне життя. Основний напрямок роботи – корекційно-відновлювальна робота з дітьми та педагогічна допомога батькам в соціальній адаптації дітей з особливими потребами.
Нормативні документи, якими керується в роботі колектив:
1. Закон України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”
2. Статут
3. Наказ Міністерства освіти і науки України № 240/165 від 27.03.2006 “Про затвердження Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу”
4. Положення про дошкільний навчальний заклад компенсуючого типу.
Навчання відбувається за програмою “Віконечко” – це програма навчання та виховання дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років, затверджена Міністерством освіти і науки України.
Станом на 24 травня перебувало 40 дитини. На 2019-2020 н.р. в закладі укомплектовано 4 групи для дітей із затримкою психічного розвитку. Згідно нормативів, санітарно-гігієнічних вимог та специфіки роботи дитячого закладу в установі обладнані необхідні приміщення: групові та спальні кімнати, роздягальні та кімнати гігієни. Постійно функціонує музичний зал, працюють кабінети: медичний, методичний, психологічний, вчителів-дефектологів, всі технологічні та побутові приміщення.Предметно-ігрове середовище усіх приміщень відповідає санітарним, функціональним і естетичним вимогам завдяки спільній роботі батьків, вихователів та спонсорській допомозі.
На протязі року велася активна співпраця з міською та обласною психолого-медико-педагогічною консультацією, Черкаським психоневрологічним диспансером. Батьків консультували лікарі-спеціалісти, практичний психолог, вчителі-дефектологи, проводилось інформування працівників медицини, освіти та громадськості про зміст та пріоритетність дефектологічної допомоги дітям, які мають відхилення в психічному розвитку.
Педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом заклад укомплектований повністю. Один педагог має педагогічне звання “вчитель-методист”, один – “вихователь-методист”.
Плануючи освітньо-виховну роботу з дітьми, наші вихователі ставлять такі завдання:
– розвивати у дітей впевненість у своїх силах і незалежність;
– стимулювати фізичний і руховий розвиток дітей;
– сприяти розвитку соціалізації дітей;
– виховувати моральні якості, вміння відрізняти добро від зла;
– виховувати у дітей позитивне ставлення до себе і впевненість у собі;
– розвивати вміння безпроблемного перебування в соціумі;
– розвивати мовлення дітей і навички спілкування з іншими.
Діяльність роботи з педагогічними кадрами була направлена на формування творчої особистості педагогів, підвищення іх професійної компетентності з питань психофізічних особливостей дітей з особливими потребами, здійсненні освітнього та корекційного процесів в індивідуально-групових формах, партнерській взаємодії педагога і дітей, врахування рівня розвитку та діагнозів дітей.
Протягом навчального року спостерігалась активна співпраця з батьками. Було проведено:
– вересень 2018: виставка спільних робіт батьків та дітей, поробки з природного матеріалу; свято-ярмарок “В українській хаті з Осінню на святі”;
– жовтень 2018: творча родинна майстерня “Світ навколо нас і ми його частинка”;
– листопад 2018: виставка малюнків “Моя сім”я, моя родина – наша рідна Україна”; День здоров”я “Козацькому роду нема переводу” (разом з батьками);
– грудень 2018: творча родинна майстерня “Чарівна сніжинка”; конкурс на кращу снігову споруду на майданчиках “У світі казкових героїв”;
– січень 2019: Різдвяний вертеп за участю батьків вихованців;
– лютий 2019: конкурс малюнків “Малюю разом з мамою”;
– березень 2019: конкурс городів на підвіконні “У господині на городі…”за участю та допомогою батьків вихованців – переможець група № 1;
– квітень 2019: виставка- конкурс сімейних писанок “Писанковий рай” – переможець Загородній Саша з мамою гр.№ 2, спортивна розвага “Батьки і діти – як сонце й квіти”;
– травень 2019: спільне заняття вихованців з батьками “Квіточка до квіточки – я сплету віночок”.
На виконання наказу МОН і МОЗ України від 18.05.2005р. “Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільних навчальних закладах”, в дитячому садку розроблені заходи по зниженню захворювання дітей, ведеться контроль за станом їх психічного і фізичного здоров”я.
Медичне обслуговування проводилось сестрою медичною старшою Можарівською В.С. Відповідно графіка надаються направлення на профілактичні щеплення. Був проведений огляд дітей лікарями-спеціалістами: психіатром, неврологом, ортопедом, офтальмо-логом, отоларингологом, ендокринологом.
В нашому закладі безкоштовне триразове харчування. Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та МОЗ України від 17.04.2006р. №298/227.
Найважливішою умовою харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються установлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність фіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку СЕС. Перевірка відбулась 27.04.2018р. Перед роздачею їжі на групи, проби знімає сестра медична старша і відбираються добові проби для зберігання.
Питання оздоровлення та зміцнення здоров”я – є одним з головних завдань працівників закладу. Для цього три рази на тиждень в усіх групах проводяться фізкультурні заняття, кожного дня корегуюча та оздоровча гімнастика, в щоденному дитячому меню присутні вітаміни – свіжі фрукти, соки.
Під особистим контролем завідувача проводиться робота по дотриманню вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. Проведено навчання з питань охорони праці з працівниками ДНЗ, задіяними на роботах з підвищеною небезпекою, інструктаж з електробезпеки, вчасно проводяться інструктажі з питань охорони праці, пожежної безпеки, охорони життя і здоров”я дітей.
Адміністрація дошкільного закладу активно співпрацює з профспілковим комітетом в питаннях надання соціальної допомоги дітям та членам профспілкової організації, здійснюється моральне та матеріальне стимулювання педагогічних працівників.
Для дитини найважливіше, щоб у садочку було затишно, можна займатись улюбленими справами, відчувати турботу та піклування дорослих. Тому багато уваги приділено збагаченню матеріальної бази закладу. За період вересень 2018 – травень 2019 було зроблено та придбано : вересень 2018 – батьки групи № 1 замовили та виготовили зручні столи для своїх діток, а мама Пашагіна Феді придбала два двоярусних ліжечка; грудень 2018-січень 2019 – зроблено капітальний ремонт роздягальні групи № 2. Дякуючи Черкаській міській раді, в листопаді 2018 р. розпочався капітальний ремонт фасаду установи, на який було виділено 700 тис.грн.
Дошкільний навчальний заклад № 7 є закладом спеціального типу, тому вся виховна робота здійснюється на основі програм і державно-нормативних документів, затверджених МОН України. Зусилля адміністрації та педагогічного колективу спрямовані на підвищення рівня організації освітнього процесу. Результатом нашої спільної роботи є випускники, які володіють знаннями, навичками,виховані. В цьому році випускається 13 дітей, 5 – із них йдуть в загальноосвітні школи, 6 – в спеціальний клас школи № 8, 2 дітей іде до спеціальної школи-інтернат № 16. Педагогічний колектив не обмежується у вихованні дітей лише підготовкою до навчання в школі, а прагне навчити дитину свідомо та адекватно поводитись у різних ситуаціях.
Запорукою розвитку дошкільного навчального закладу є узгоджена діяльність адміністрації, взаємодія педагогів, батьків, громадськості. Дбаючи про оновлення, збагачення змісту діяльності, удосконалюючи процес управління, відзначу, що дошкільний навчальний заклад повинен бути відкритим, демократичним, враховувати зміни, що відбуваються в соціальному середовищі.
Потребами сьогодення продиктована продуктивна необхідність інтегрувати родинне і суспільне дошкільне виховання, з цією метою сьогодні проводяться збори, працює рада закладу, в повсякденному житті – це консультації, перегляд батьками окремих форм роботи з дітьми, інформація в батьківських куточках. Ми хочемо, щоб батьки виступали не як експерти чи спостерігачі, а як партнери і союзники.
Проаналізувавши роботу дошкільного закладу за 2018-2019 н.р., адміністрація ДНЗ № 7 бачить перспективу роботи в наступному 2019-2020 н.р. в покращенні матеріально-технічної бази дошкільного закладу: здійснення робіт по благоустрою території, облаштування груп, модернізації ігрового середовища, створення умов для соціально- побутового орієнтування дітей з особливими потребами, удосконалювати просвітницько-пропагандистську роботу з батьками.