Вчитель-дефектолог радить:
Як можна розвивати уяву у дошкільнят?
- Розповідайте історії та казки. Використовуйте емоції, інтонацію. Вкладайте в розповідь своє відношення до подій, героїв та їхніх вчинків.
- Карлючки. Це перші маніпуляції олівцем (пензликом) і папером. Бажано обговорювати, допомогти дитині називати зображення.
- Малювання. Діти малюють те, про що думають. Вони ніби живуть в малюнку. Це один з найдоступніших способів самовираження дитини.
- Домальовування контурів, частин зображень предметів, геометричних фігур.
- Придумування казок, історій. Можна створювати казки по колу, коли учасники почергово розгортають сюжет. Можна змінювати початок, кінець казки, оповідання або окремої частини твору.
- Займайтесь мистецтвом. Давайте можливість дітям вільно самовиражатися через акт творення образів, через тактильні відчуття.
- Використовуйте різні матеріали. У творчій діяльності, грі, навчанні. Пропонуйте їм матеріали (конструктор, будівельний матеріал, глину, пластилін, пісок), які дають можливість багаторазового їх використання, трансформації.
- Обмежуйте кількість образів, які сприймає дитина. Йдеться про телевізор, інтернет – сприйняті за допомогою ЗМІ образи виховують споживацьку філософію, яка згубно впливає на творчий потенціал особистості. У такий спосіб ви забезпечите дітям можливість відчувати свій внутрішній простір.
Дидактична гра «Різнокольорова галявина».
На столах сім картонних прямокутників — «галявин» різного кольору (червоний, синій, зелений, жовтий, фіолетовий, оранжевий, чорний) з отворами для силуетних картинок.
Сім наборів силуетних зображень предметів різного кольору (ялинка, машинка, квітка, чашка, рибка, грибок, мотрійка, літак тощо). Дітям необхідно розкласти предмети на галявину відповідного кольору.
Дидактична гра «Посади метелика на пелюстку».
У дітей на столі квітка, яка має дев’ять пелюсток різного кольору: червону, синю, блакитну, білу, зелену, чорну, оранжеву, фіолетову, жовту. І кошик, в якому силуетні зображення метеликів такого самого кольору, як і пелюстки.
— Скільки квіток? А скільки на ній пелюсток? Якого вони кольору? Скільки метеликів? А якого вони кольору?
Діти розкладають метеликів на відповідні пелюстки.
Під час гри закріплюються поняття «такий — не такий», «різні», «однакові (за кольором)».
Ігрова ситуація: загадка про кульбабку.
Сонце луг поцілувало —
Все довкола жовтим стало.
Дуже сонечко пригріло —
Жовта фарба побіліла.
Літній вітерець повіяв —
Білий килимок розвіяв. (Кульбабка.)
Розглядання ілюстрації «Кульбабка» та бесіда за змістом.
Запитання: Якого кольору кульбабки? Якої форми? Де вони ростуть? На що схожі кульбабки?
Читання вірша Н. Забіли «Кульбабка».
На леваду я пішла б,
Ціла купа там кульбаб:
Ніби сонечка малі,
Посідали на землі.
Запитання: Про які квіти розповідається у віршику? Чи бачили ви квіточки кульбабки? На що схожі квіточки кульбабки?
Дидактична гра «Збери букет».
На столику стоять вазочки різних кольорів, посередині — кошик із квітами таких самих кольорів, як і вазочки.
Дитина повинні поставити квіти у вазочки відповідного кольору. Дорослий стежить, щоб до вазочок не потрапили квіти іншого кольору.