Ви переглядаєте: Головна > Скринька психолога > Процес адаптації дитини до умов дошкільного закладу

Процес адаптації дитини до умов дошкільного закладу

Процес адаптації дитини до умов дошкільного закладу досить часто виявляється драматичною подією, що зачіпає всі сфери життєдіяльності малюка. Причини цього зрозумілі: дитина потрапляє в нові соціальні умови, стикається зі змінами. Звичного режиму та способу життя, а головне необхідністю прийняття свого нового соціального статусу.

          Отже, слід зауважити: завдання дорослих( одночасно і для родини і для вихователя) всіляко допомагати безболісно пережити всі складності адаптаційного періоду, а саме дорослі мають адаптуватися до малюка.

  • пізнати його таким яким він є
  • вивчити всі його індивідуальні особливості
  • зрозуміти всі «примхи» та прийняти його у свої обійми

     

Портрет новоприбулого

  1. негативні емоції – хмикання, плач, якими він прагне виразити протест при розлуці з батьками
  2. страх – супутник негативних емоцій. Дитина боїться нової обстановки, нових дорослих
  3. гнів
  4. позитивні емоції. Пізнавальна діяльність – вірний «друг» позитивних емоцій. Радість, веселий сміх – головні ліки
  5. соціальні контакти. Навіть найкомунікабельніша дитина в період адаптації може замкнутися. Але з часом «горду самотність» змінює «компромісна контактність». Як тільки малюк налагодить соціальні контакти, всі проблеми адаптаційного періоду підуть на спад
  6. соціальні навички. Під пресом стресу дитина змінюється так, що може втратити майже всі засвоєні раніше навички самообслуговування
  7. адаптуючись до умов організованого колективу малюк раптом «згадує» забуті ним навички, на додачу до них легко засвоює нові
  8. особливості мови. У деяких малят на фоні стресу змінюється мовлення, дитина не прогресує, а регресує. Це наслідок важкої адаптації
  9. сон. Спочатку сон відсутній зовсім, у тиху годину маля нагадує «Вануку-встаньку». У міру звикання з’являється не спокійний сон, який навряд чи можна назвати сном
  10.  апетит поганий або відсутній взагалі. Як тільки дитина починає нормально харчуватися, важка адаптація закінчується
  11.  рухова активність. Дитина або дуже загальмована або гіперактивна. Однак деякі педагоги плутають гіперактивність з активністю властивою темпераменту.

Обговорення закрито.